poniedziałek, 21 września 2015

Błogosławieni Miłosierni





Wspominam i czytam słowa Biskupie:
"(...) Proszę, by nie ustawała Pani w głoszeniu chwały Bożej muzyką.
Liczę na to, że skomponowany przez Panią hymn, 
choć nie wygrał w konkursie,
będzie grany i śpiewany,
przyczyniając się do budowy i promocji wielkiego dzieła
Światowych Dni Młodzieży w Krakowie. (...)"
Posłusznie zatem gram i śpiewam.





"BŁOGOSŁAWIENI MIŁOSIERNI (PÓJDŹCIE, BŁOGOSŁAWIENI!)"
sł. por. Mt 25, 31-46; Mt 5,7
muz. M.Krysztofek

1. /Pójdźcie, Błogosławieni Ojca Mego                  CFaG CFaG
Weźcie w posiadanie Królestwo przygotowane wam od założenia świata /x2        CFaG CFaG
Bo byłem głodny, a daliście Mi jeść                        aFa
Byłem spragniony, a daliście Mi pić                        aFG
Byłem przybyszem, a przyjęliście Mnie                  aF

Ref: Błogosławieni Miłosierni (chór: miłosierdzia dostąpią miłosierni) /x4     CFaG  CFaG
                                                                                                                             aFCG
2. /Pójdźcie, Błogosławieni Ojca Mego
Weźcie w posiadanie Królestwo przygotowane wam od założenia świata /x2
Bo byłem nagi, przyodzialiście Mnie
Bo byłem chory, odwiedziliście Mnie
Byłem w więzieniu, a przyszliście do Mnie

 Ref: Błogosławieni Miłosierni (chór: miłosierdzia dostąpią miłosierni) /x4

 CODA: Wszystko, co uczyniliście jednemu z najmniejszych braci                   FGFG
Mnieście uczynili...                                                                                              F

Ref: Błogosławieni Miłosierni (chór: miłosierdzia dostąpią miłosierni) /x4


 „BŁOGOSŁAWIENI MIŁOSIERNI”
sł., muz. M.Krysztofek

1. Każdego dnia, przez cały czas wybieram drogę                   fisAED
Każdego dnia ta walka trwa między złem a dobrem                fisAED
/Moja słabość wciąż utrudnia mi Twoją ścieżką iść                 AEfis
Ale wierzę w Twoje, Boże, Miłosierdzie                                  D
Serce płonie tym pragnieniem, by cały Twoim być                  AEfis
Składam moje dłonie w Twoje ręce /x2                                    D

Refren: /Miłosierdzia dostąpią miłosierni                                 AEfisD
Błogosławieni oni!                                                                    AE
Błogosławieni miłosierni! /x2                                                   fisD

2. Wzdłuż ulic miast, w zakątkach dni w nieszczęściu cierpi człowiek
Wyciąga dłoń z ciemności zła, licząc na ratunek
/Nie uciekam od spojrzenia, gdy potrzebuje mnie
Ciebie widzę w jego zagubionych oczach
Uczyń moje serce zdolne, by pozostawić ślad wspierający
Na pustych jego dłoniach /x2

Refren: /Miłosierdzia dostąpią miłosierni
Błogosławieni oni!
Błogosławieni miłosierni! /x2

3. Zawiłych spraw, relacji trud doświadcza ludzkie serce
Ktoś ma w tym cel, by skłócić lud, zamienić miłość w serca chłód
/Przebaczyłeś, Panie, pierwszy nam, wybierając Krzyż
Chcę i ja przebaczać pierwszy moim braciom
Twoją Mocą, bo sam nie mam sił – poślij Ducha mi
Zmieniaj moje życie, Jezu, ufam Ci! /x2
Jezu, ufam Ci!
Jezu, ufam Ci!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za każde dobre słowo