piątek, 14 września 2012

żniwo


"Żniwo" to utwór mówiący o ewangelizacji
i poniekąd o istocie powołania.
Ułożyłam go ok. cztery lata temu.
Zdjęcie wykonał mój Mąż.

Powołanie rozumiane jest jako wezwanie Boże
do podjęcia konkretnego zadania w świecie.
Gdy człowiek otrzymuje wezwanie, 
a jest równocześnie otwarty na głos Boży,
nie sposób go nie dostrzec, nie usłyszeć.
Bo wezwanie Boże przyciąga...
I daje wewnętrzną pewność,
że to konkretne "coś do zrobienia" jest właśnie moim zadaniem, nikogo innego.
Choć "po ludzku" może się wydawać powołanemu,
że nie nadaje się, nie jest wystarczająco kompetentny,
do wykonania zleconego mu zadania,
 powołaniowe wezwanie jest na tyle silne,
że daje pewność człowiekowi, iż jest najlepszy spośród innych 
do tej właśnie sprawy.
Podejmując powołanie,
 człowiek w pierwszej kolejności wyraża w wolności
chęć zaangażowania się w powierzone mu zadanie.
Musi zapragnąć tego, co chce od niego Bóg,
albo wyrazić to pragnienie, być może tkwiące w człowieku już wcześniej.
Powołanie to życie w zgodzie z samym sobą,
odnalezienie swojej roli, istoty swojego ja,
sensu swojego istnienia.
Istotą rozeznania swojego powołania 
jest rozpoznanie gdzie i komu jestem niezastąpiony.

Piosenka "Żniwo", tak jak pisałam, mówi o ewangelizacji.
Ewangelizacja, czyli głoszenie Dobrej Nowiny,
ma na celu powiadomić, albo przypomnieć ludziom,
że Bóg jest na prawdę i że jest blisko.
Nie chodzi o to, by nawracać cały świat,
ale by w pierwszej kolejności nawracać siebie samego
i dać o tym świadectwo ludziom.
Czasem słowem, ale przede wszystkim życiem,
czyli przykładem własnym.
 

"ŻNIWO"
sł. M. Krysztofek, por. Łk 10, 1-3; J 14, 3-6
muz. M. Krysztofek

Nie potrafię spojrzeć w drugą stronę    CGaF
Nie potrafię obojętnie obok Ciebie przejść
Bo Twoje oczy w tłumie patrzą właśnie na mnie
Wielu spraw nie rozumiem, ale ufam Tobie!

Wiem nie jestem wcale lepszy od nich
Ale Ty po imieniu wzywasz mnie
Panie, ja pragnę mówić im o Tobie
Chcę iść do nich, bo wielu jeszcze nie zna Cię

// Tylko Ty, Jezu, jesteś Drogą!   CFaG
Tylko Ty, Jezu, jesteś Prawdą!
Tylko Ty, Jezu, jesteś Życiem!
... bez Ciebie świat pogubi się ... // x2  aeF

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za każde dobre słowo