środa, 5 września 2012

Pan jest Pasterzem moim


Moja interpretacja Psalmu 23., 
to najprawdopodobniej pierwsza piosenka, spośród tych mojego autorstwa,
 którą odważyłam się zaprezentować większej grupie ludzi
i podjąć próbę nauczenia ich tego utworu.
Miałam dużo wątpliwości.
Nie wiedziałam, czy się im spodoba...
czy będą chcieli ją śpiewać...
czy w ogóle uwierzą, że sama wymyśliłam piosenkę...
Mniej więcej rok "biłam się" z myślami.
Z tego, co pamiętam utwór napisałam w maju 2002,
a uczyłam go dopiero w 2003 roku.

"Pan jest Pasterzem moim" spodobał się.
Parafialna Schola, którą wówczas prowadziłam, śpiewała go chętnie.
Odważyłam się więc uczyć go w innych wspólnotach  podczas rekolekcji, 
gdzie pełniłam diakonię animatora muzycznego.
W zawrotnym tempie piosenka "roznosiła się" w wiele miejsc.
Gdy pierwszy raz usłyszałam "Pan jest Pasterzem moim" śpiewaną
przez ludzi, których nie znam,
rozpłakałam się jak dziecko, ... ze wzruszenia...
Cieszę się, że moje piosenki przyczyniają się
do modlitwy i radości innych ludzi.

Umieszczam tu dwa nagrania.
Ze względu, że bardzo lubię słuchać nagrań z KONCERTU,
o którym już pisałam wcześniej,
zostawiam w tym moim muzycznym pamiętniku-modlitewniku,
nagranie Scholi Oazowej, którą przez lata prowadziłam.
A że na przestrzeni tych lat
dopisałam do "Pan jest Pasterzem moim" zwrotki,
dodaję drugie nagranie, z pełną wersją tego utworu.

(Zdjęcie jedynej w Polsce pustyni, zrobione w maju 2010 roku.
 Mam sentyment do pustyń..
Zawsze, gdy doświadczam pustyni życiowej, 
utwór "Pan jest Pasterzem moim" przypomina mi,
że NIGDY nie należy się bać i wątpić w Opatrzność Bożą.)




"PAN JEST PASTERZEM MOIM"
sł. Ps 23
muz. M. Krysztofek

Ref:
// Pan jest Pasterzem moim, niczego mi nie braknie  EAcisH
Na zielonych niwach mnie pasie, prowadzi mnie
Żywą Wodą mnie poi, tak że już nie pragnę
Już nie pragnę! // x2
Bo Pan jest ze mną /x3  EAH /x3
Strzeże mnie! EAcisH

1. Chociaż chodziłbym ciemną doliną  EAcisH
Zła się nie ulęknę, bo On jest ze mną
Kij i laska pasterska pocieszają mnie

2. Pozwala mi leżeć na zielonych łąkach
Prowadzi nad wody, tam odpoczywam
Ożeźwia moją duszę, dobrze prowadzi mnie

3. Stół dla mnie zastawia wobec moich wrogów
Namaszcza mi głowę, kielich mój obfity
Dobroć i łaska pójdą w ślad za mną
Będę mieszkać z Panem /x3
Na zawsze...

1 komentarz:

  1. Cześć! :) Uwielbiam tę piosenkę, jest świetna! Kompletnie nie umiem grać na gitarze, ale chciałabym się jej nauczyć. Dlatego mam prośbę, czy mogłabyś rozpisać w których momentach wchodzi dany akord? Już jakiś czas próbuję to rozgryźć i nie mogę. Wielkie dzięki!
    Modelina

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za każde dobre słowo